Marketingul comercial imbraca roba
[...]
Ceea ce se observa acum pe piata avocaturii este intensificarea eforturilor pentru crearea si consolidarea brandurilor corporate. Se lucreaza prin mijloace considerate, pana nu de mult, incompatibile cu profesia. Este momentul cand miza sta in pozitionare.
Multi avocati romani sustin ca nu a venit inca vremea pentru nisari sau pozitionari: piata este inca prea „subtire“ pentru a-si permite sa se axeze pe un anumit domeniu sau sa comunice in sfera serviciilor. Dar asta a inceput sa se intample, dirijat de curentii pietei, cu sau fara voia avocatilor. Si, ca dovada ca avocatii simt totusi aceste schimbari, este faptul ca actioneaza in acest sens.
Interventia specialistilor in comunicare
Comunicarea s-a intensificat foarte mult in ultimele luni si devine vizibil faptul ca unii „trag“ mai mult pe real estate, altii - pe fuziuni si achizitii, pe litigii sau pe domeniul in care sunt mai implicati la un moment dat. Prin urmare, vrand-nevrand, lumea asociaza mental domeniile cu firmele de avocatura. Insa, foarte curand, numai firmele veterane, foarte mari, isi vor mai putea permite sa afirme ca sunt „full service“. Cele mai tinere trebuie sa-si gaseasca o pozitie, care poate reflecta fie o nisa, fie anumite caracteristici ale serviciilor ori beneficiile acestora. Doar identitatea vizuala nu mai este suficienta intr-un astfel de context. Brandingul in domeniu a devenit vital pentru a face fata concurentei in crestere si pentru ca publicul sa poata intelege oferta: mult mai complexa si in evolutie.
In ultima vreme, pe piata avocaturii este foarte vizibila interventia specialistilor in comunicare, in branding si chiar in strategie de marketing. Iar comunicarea, haotica pana acum, a inceput sa aiba in vedere si constructia brandului. Intensificarea comunicarii specializate a bransei este de data destul de recenta, ceea ce inseamna ca aceasta perioada este una extrem de importanta pentru pozitionarea firmelor de avocatura.
Aici puteti gasi intregul text.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu